Škoda Plzeň

23. února 2009 v 18:30 | OJakup |  Ti co dělají dopravní prostředky (Výrobci a rekonstruktéři)
Dlouho jsem na blog.cz nedal žádný článek, ale v březnu se máte na co těšit-nechte se překvapit a teď k článku. Hrabal jsem v počítači a našel článek o Škodě Plzeň.

ŠKODA PLZEŇ, v současnosti ŠKODA DT a.s.

Škoda Plzeň se zabývá těžkým strojírenstvím: např. výrobou lokomotiv, tramvají a lodních turbín, také modernizují vozy metra.
Plzeňský závod ( později Škoda ) vznikl v roce 1859.Roku 1869 kupuje továrnu ing. Emil Škoda a brzy svůj závod rozšiřuje.V roce 1899 vzniká akciová společnost. Exportovány jsou např. části potrubí pro elektrárnu na Niagarských vodopádech nebo zdymadla Suezského průplavu .Během roku 1923 byla zapsána ochran. známka: OKŘÍDLENÝ ŠÍP V KRUHU.V dubnu 1945 byla po náletech zničena více než polovina závodu. Od roku 1945 státní podnik, od kterého se oddělovala např. automobilka v Mladé Boleslavi. Od roku 1951 do roku 1965 Závody Vladimíra Iljiče Lenina ( ZVIL ). V roce 1992 koupila Škoda závody LIAZ a TATRA . Roku 2000 vzniká nová společnost ŠKODA HOLDING a.s.
Škoda Plzeň vyvážela do většiny států tzv. Východního bloku , a to hlavně lokomotivy a turbíny . Od roku 1989 se vyváží hlavně do USA nebo Japonska .
Několik Škodováckých NEJ:
Nejvíc se pro ČD vyrobilo elektrických dvousystémových lokomotiv řady 363 , tzv. ES v počtu 181 kusů , které můžeme vidět i na chomutovském nádraží.
Nejstarší je parní lokomotiva 434.1100 , která neměla přezdívku , dokončená 28.5.1920.
Nejrychlejší je elektrická lokomotiva 124.601 , která také neměla přezdívku . V ČR dosáhla rychlosti 219 km|h v Rusku dokonce 224 km|h .
V současné době Škodovka vyvinula třísystémovou lokomotivu 380, která by měla být v brzké době testována na tratích ČD.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama