Únor 2009

Co kdy???

24. února 2009 v 18:30 | OJakup
A je tu slibované překvapení. Každý den v měsíci jiné téma článku!!! Zde je seznam:
1.Elektrické lokomotivy
2.Autobusy MHD
3.Oběhy souprav
4.Aktuality z DPCHJ
5.Tramvaje
6.Historie železničních tratí
7.Vlaky jménem legenda
8.Autobusy LD
9.Integrované dopravní systémy
10.Výrobci a rekonstruktéři
11.Tipy na výlety
12.Motorové vozy a jednotky
13.Trolejbusy
14.Oběhy souprav
15.Nedokončené projekty
16.Hospody arestaurace aneb kde dobře vaří
17.Historie vozidel MHD DPCHJ
18.Aktuality z DPCHJ
19.Motorové lokomotivy
20.Video měsíce
21.Elektrické jednotky
22.Super hra, která mě baví
23.Rychlovlaky
24.Anketa měsíce
25.Aktuality z DPCHJ
26.Železniční dopravci
27.Herní tipy a rady
28.Architektura Chomutovska
29.Po stopách zastávek MHD
30.Kde jsem byl, a co nafotil...
31.Hrabeme v minulosti...
Vaše téma si na koci každého měsíce zvolíte sami. A když ne tak. Nebude nic.

Škoda Plzeň

23. února 2009 v 18:30 | OJakup |  Ti co dělají dopravní prostředky (Výrobci a rekonstruktéři)
Dlouho jsem na blog.cz nedal žádný článek, ale v březnu se máte na co těšit-nechte se překvapit a teď k článku. Hrabal jsem v počítači a našel článek o Škodě Plzeň.

ŠKODA PLZEŇ, v současnosti ŠKODA DT a.s.

Škoda Plzeň se zabývá těžkým strojírenstvím: např. výrobou lokomotiv, tramvají a lodních turbín, také modernizují vozy metra.
Plzeňský závod ( později Škoda ) vznikl v roce 1859.Roku 1869 kupuje továrnu ing. Emil Škoda a brzy svůj závod rozšiřuje.V roce 1899 vzniká akciová společnost. Exportovány jsou např. části potrubí pro elektrárnu na Niagarských vodopádech nebo zdymadla Suezského průplavu .Během roku 1923 byla zapsána ochran. známka: OKŘÍDLENÝ ŠÍP V KRUHU.V dubnu 1945 byla po náletech zničena více než polovina závodu. Od roku 1945 státní podnik, od kterého se oddělovala např. automobilka v Mladé Boleslavi. Od roku 1951 do roku 1965 Závody Vladimíra Iljiče Lenina ( ZVIL ). V roce 1992 koupila Škoda závody LIAZ a TATRA . Roku 2000 vzniká nová společnost ŠKODA HOLDING a.s.
Škoda Plzeň vyvážela do většiny států tzv. Východního bloku , a to hlavně lokomotivy a turbíny . Od roku 1989 se vyváží hlavně do USA nebo Japonska .
Několik Škodováckých NEJ:
Nejvíc se pro ČD vyrobilo elektrických dvousystémových lokomotiv řady 363 , tzv. ES v počtu 181 kusů , které můžeme vidět i na chomutovském nádraží.
Nejstarší je parní lokomotiva 434.1100 , která neměla přezdívku , dokončená 28.5.1920.
Nejrychlejší je elektrická lokomotiva 124.601 , která také neměla přezdívku . V ČR dosáhla rychlosti 219 km|h v Rusku dokonce 224 km|h .
V současné době Škodovka vyvinula třísystémovou lokomotivu 380, která by měla být v brzké době testována na tratích ČD.