Leden 2009

PARS ŠUMPERK a.s.

26. ledna 2009 v 19:40 | OJakup |  Ti co dělají dopravní prostředky (Výrobci a rekonstruktéři)
Zabývá se rekonstrukcí vozidel MHD, vlaků. Pars stojí u zrodu vozidel jako motorová jednotka Regionova, Desná, Reginova Trio, řídící vůz 954, tramvaje K2R, K2S, KT8N2, K3R-N, K3RN-T, SATRA II a SATRA III. Pars Šumperk je největším rekonstruktérem u nás. Pars je členem skupiny ŠKODA.

Tratě TRACKMANIA SUNRISE

26. ledna 2009 v 19:40 | OJakup
Stavím velmi rád tratě do Trackmanie Sunrise. Kdokoli se na ně zeptá bude v anketách aktuální nabídka.

Projekt, který nebyl dokončen

21. ledna 2009 v 21:50 | OJakup |  Železnice
Jde o řadu 860, jejíž prototypy byly vyrobeny v roce 1974.Jde o čtyřnápravový motorový vůz s motorem o výkonu 460 KW. Maximální rychlost byla 100 km/h. Původně mělo být vyrobeno 410 kusů. Nestalo se. Výroba se nedala kapacitně naplnit a proto zůstali jen dva prototypy. Dnes je jeden z vozů odstaven v depozitáři Národního technického muzea v Chomutově (druhá točna s depem).Fotky budou dodány nejpozději zítra a najdete je ve složce lokomotivy. Snad to nepohoří jako řada 860

Původně expresní vagony..

21. ledna 2009 v 21:40 | OJakup |  Železnice
Mám na mysli vagon typu Bt273, který dnes jezdí výhradně na osobních vlacích, stejně jako vozy BDt283 jezdící s nimi. Vozy Bt mají celkem 88 míst k sezení. Na plošině na jedné ze stran vagonu je možno naskládat až čtyři kola nebo dva kočárky. Dále je voze pouze jedno WC neboť druhé je přeměněno na služební oddíl pro průvodčího. Vozy Bt jezdí maximální rychlostí 120 km/h. Dále mají tyto vozy kotoučové brzdy. Jezdí na elektrifikovaných tratích výhradně na osobních a spěšných vlacích.

Rychlíky na trase Cheb-Chomutov-Praha

21. ledna 2009 v 15:45 | OJakup |  Oběhy souprav GVD 2008/2009
Souprava první s vozem pro vozíčkáře(Typ BdBmrsee)
Den první
Druh vlaku
Číslo
vlaku
Název
vlaku
Ze
stanice
Do
stanice
Os7001ChebChomutov
R609ChomutovPraha-Smíchov
R608Praha-SmíchovCheb
R619ChebPraha-Smíchov
R618Praha-SmíchovChomutov
Den druhý
Os7000ChomutovCheb
R613BílinaChebPraha-Smíchov
R612BílinaPraha-SmíchovCheb
Souprava druhá, bez vozu pro vozíčkáře(BDs)
Den první
R611KarlexChebPraha-Smíchov
R610KarlexPraha-SmíchovCheb
Den druhý
R615SalubiaChebPraha-Smíchov
R614SalubiaPraha-SmíchovCheb
Den třetí
R617KrušnohorChebPraha-Smíchov
R618KrušnohorPraha-SmíchovCheb

Trolejbus, který sklidil celosvětový úspěch

20. ledna 2009 v 18:05 | OJakup |  Vozy MHD
Je typ, který velmi dobře známe z většiny DP na území ČR. Je to trolejbus typu 14 Tr, od kterého je odvozen kloubový 15 Tr. Má dvě nápravy, přičemž zadní je poháněna motorem o výkonu 100 KW. Je dlouhý necelých 12 metrů a má troje dvoudílné dveře. Prototypy byly vyrobeny v roce 1972 a 1974. Od roku 1982, kdy začal být vyráběn, se vyrobilo více než 4000 tisíce vozů v různých modifikacích (např. pro USA-Typ 14TrSF pro San Francisco). Výroba skončila v roce 1994, protože se začal vyrábět modernější typ 14 TrM. Tento trolejbus jezdil pocelém světě od Kazachstánu po USA.

Velkýýýýýýýýý trolejbus

20. ledna 2009 v 17:00 | OJakup |  Vozy MHD
Mluvím o trolejbusu 15 Tr, který technicky vychází z trolejbusu 14 Tr. Jezdí téměř ve všech městech ČR kromě Mariánských Lázní, Jihlavy, Opavy a Pardubic. Je to kloubový 3 nápravový trolejbus s délkou necelých 18 metrů a kapacitou 150 osob(44 k sezení/106 k stání). Druhá a třetí náprava je poháněna dvěma motory o výkonu 100 KW (na systému 600 Vss) 120 KW (na systému 750 Vss). Začali se vyrábět v roce 1983. Tyto stroje jsou dnes modernizovány prvky z vozů 15 TrM například dosazováním nových čel, úpravami interiéru, poptávkovým otevíráním dveří, palubními počítači atp. Stroje 15 Tr tvoří pilíře některých DP( Chomutov-Jirkov, Ústí nad Labem). Výroba byla ukončena v roce 1995 sérií pro Chomutov-Jirkov(15 Tr11/7). Poté byla vyráběna verze 15 TrM.

Regionova na trati 124, ta těžkej chleba má.

20. ledna 2009 v 16:00 | OJakup |  Oběhy souprav GVD 2008/2009
Přináším oběhy dvou Regionov, které jezdí na spěšných vlacích po tratích 124 a 133
Poslední aktualizace 30.6.2009

Den první
Druh vlaku

Číslo vlaku

Z

Do
Sp1670RakovníkJirkov
Sp1673JirkovLužná u Rakovníka
Sp1674Lužná u RakovníkaJirkov
Sp1677JirkovLužná u Rakovníka
Sp1678Lužná u RakovníkaJirkov
Sp1681JirkovLužná u Rakovníka
Sp1682Lužná u RakovníkaJirkov
Os17672JirkovChomutov
Os17677ChomutovJirkov
Os16814/5(dále Sv)JirkovŽatec-Žatec západ
Den druhý
SvŽatec západŽeleč
Os16800/1ŽelečJirkov
Sp1671JirkovRakovník
SvRakovníkLužná u Rakovníka
Sp1672Lužná u RakovníkaJirkov
Sp1675JirkovLužná u Rakovníka
Sp1676Lužná u RakovníkaJirkov
Sp1679JirkovLužná u Rakovníka
Sp1680Lužná u RakovníkaJirkov
Sp1683JirkovLužná u Rakovníka
Os9828(Praha-)Lužná u RakovníkaRakovník
Pozn.Na Os 9828 se pouze druhý den Regionova připojí zpředu.

Itálie Pendolino ETR 500

16. ledna 2009 v 18:30 | OJakup |  Železnice
Tak je tu slibované italské pendolino(v překladu kyvadélko)ETR 500 tedy nejnovější série. ETR 500 má maximální rychlost 300 km/h na italských železnicích (FS-Ferovie delo Stato nově TRENITALIA) povolenu rychlost 250 km/h. Je řazen výhradně ve 14 vozových jednotkách o kapacitě zhruba 500 osob.Jezdí na trasách: (Napoli Centrale-)Roma Termini-Firenze SMN-Bologna Centrale-Venezia S.L./Modena-Reggio di Emilia-Milano Centrale(-Torino Porta Nuova)Fotky najdete ve fotogalerii v podsložce Lokomotivy

Něco o rubrikách

16. ledna 2009 v 14:12 | OJakup
Budu se snažit každý týden přinést něco nového v každé rubrice
Mé logo.

Cesta Chomutov-Klášterec nad Ohří a zpět

16. ledna 2009 v 13:45 | OJakup
Dnes dopoledne jsem jel do Klášterce nad Ohří kvůli soutěži za školu, která byla fajn. V autobuse do Klášterce, který byl narvaný, to docela šlo. Ale nazpět!!! Jeli jsme autobusem v 11:50. Jel malý minibus s kapacitou 36 OSOB!!! Narvalo se nás tam zhruba 50!!! No hrůza. Na kláštereckým AN čekalo zhruba dalších 20 lidí. Měly smůlu. Museli čekat hodinu na další nebo jít na vlak. Kousek za Kláštercem bylo v autobuse vydýcháno. V Chomutově jsem byl šťastný že jedu dál t-busem linky 34. Takže DPCHJ a.s. podle mě znamená Di Pěšky CHůze Jistota Aneb S?r si to.

Vagony BDt

15. ledna 2009 v 18:30 | OJakup |  Železnice
Vagony BDt283 potkáte na většině elektrifikovaných tratí. Mají elektrické vytápění a 88 míst k sezení.Jsou vybaveny podvozky GP 200 na rychlost 200 km/h, ale mají dovoleno jen 120 km/h. Jsou řazeny v 3-vozových soupravách spolu s vozy Bt273. Tyto vozy potkáte spolu s lokomotivami 163 na liniích (Chomutov-)Most-Teplice-Ústí nad Labem hl.n.-Děčín hl.n.; Ústí nad Labem západ-Litoměřice město-Všetaty-Lysá nad Labem. S lokomotivami 363 a vozy BDs je potkáte na linii Most-Chomutov-Klášterec nad Ohří. Příště: Itálie souprava ETR 500 Pendolino.

Něco o mně

14. ledna 2009 v 18:30 | OJakup
Čau, tak něco o mně. Je mi 15. Rád hraju na PC Trackmanii Sunrise takže dám klidně nějaký rady .Rád modelařím s bratrem chystám stavět modelové kolejiště. Jsem obrvskej fanda do železnic trolejbusů autobusů a tramvají. Taky mi jde docela škola...